Revisie

Als u klachten heeft met uw auto en/of versnellingsbak bestaan deze vaak uit bonken, slippen, laat overschakelen of niet meer voor of achteruit willen gaan. Dit betekent meestal reparatie en/of een revisie.

Bij de revisie van zowel een automatische als een handgeschakelde versnellingsbak wordt de kapotte versnellingsbak volledig uit elkaar gehaald en gereinigd in de daarvoor bestemde industriële wasmachine. Als de versnellingsbak gereinigd is dan wordt deze inwendig beoordeeld op schade. Een revisie is dus veel meer dan een reparatie.
Bij de revisie van een automatische versnellingsbak worden alle onderdelen vervangen welke aan slijtage onderhevig zijn zoals frictieplaten, seals, pakkingen, keerringen, lagers en koppelomvormers. De koppelomvormers worden altijd vervangen. Deze onderdelen zijn uiteraard van originele kwaliteit. Waar u tegenwoordig rekening mee moet houden is dat veel kleppenhuizen onderhevig zijn aan slijtage. Ik probeer het kleppenhuis, indien mogelijk, te reviseren. Is dit niet meer mogelijk dan moet deze vernieuwd worden. Bij sommige automaatbakken bestaat het kleppenhuis en de computer uit één unit/geheel. Dit wordt ook de Mechatronic genoemd. Deze zal in zijn geheel vervangen moeten worden en vervolgens voorzien van de allernieuwste software.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor de handgeschakelde versnellingsbak. Nadat alle onderdelen van de versnellingsbak uit elkaar zijn gehaald, spoelen we ze eerst schoon. Wanneer er nieuwe onderdelen zijn gemonteerd wordt de transmissie getest zodat u er zeker van kunt zijn dat de versnellingsbak weer 100% zal functioneren.